Vastuullista kustannussäästöä yrityksille
Yhtiöt ovat tehneet yhteistyötä Ruotsissa jo useamman vuoden. Nyt Suomessa laajentuneen yhteistyön tavoitteena on tarjota kokonaisvaltaisempi luotonhallintapalvelu yrityksille laskujen lähettämisestä aina saatavienhallintaan asti. Maksunopeus tehostuu kun kuluttajat saavat maksudokumentit ilman viiveitä ja oikein perille ja ne on helppo käsitellä yhdessä palvelussa.
Ottamalla Kivran käyttöön myös perintäkirjeissä, Lowell mahdollistaa myös postinjakelun sähköisyysasteen kasvun kun aiemmin paperilla lähetetyt dokumentit voidaan jatkossa siirtää ilmastoystävälliseen digikanavaan. Paperipostin vähentyessä myös lähetettyjen dokumenttien kustannukset laskevat.
Kivran palvelut tulevat käyttöön kaikille Lowellin perintäpalveluita käyttäville asiakkaille saman tien. Maksuvaatimusten osalta lopullisen valinnan Kivran palvelun käytöstä tekee kuluttaja-asiakas antamalla perintälain edellyttämän suostumuksen sähköisen kanavan käyttöön Oma Lowell itsepalvelukanavassa.
” Olen iloinen, että voimme laajentaa sähköisten jakelukanavien valikoimaa ja tehdä maksamisen vaivattomaksi kuluttaja-asiakkaillemme. Tämän yhteistyön myötä voimme tarjota kuluttaja-asiakkaillemme lisää vaihtoehtoja Lowellilta tulevien kirjeiden vastaanottamiseen heille parhaiten sopivalla tavalla.”, kertoo Lowell Suomen perinnän tuotepäällikkö Hanna Uotila.
“On hienoa päästä laajentamaan yhteistyötämme Lowellin kanssa ja auttaa yrityksiä kasvattamaan laskutuksen ja perinnän digitalisaatioastetta. Nyt pystymme entistä monipuolisemmin palvelemaan yrityksiä koko laskutuksen elinkaaren aikana aina laskutuksesta perintään asti. Kokoamalla pirstaleisen arjen yhteen alustaan, yhden vahvan kirjautumisen taakse, helpotamme myös kuluttajien arkea.”, kertoo Kivran Head of Partnerships Kim Alen.
Digipostipalvelu Kivraa käyttää Suomessa jo yli 40 000 yritystä ja organisaatiota eri toimialoilta. Palvelun tavoitteena on rakentaa Suomeen toimiva digiposti yhdessä lähettäjäyritysten ja kumppanien kanssa.